Fencinin Gözünden Hayat…

Posted: 23 Mart, 2010 by fenehlice in Fenehli, KPSS
Etiketler:, , ,

Eve internet bağlatmadim kepazese (KPSS) bir sınava hazırlanıyoruz ya engel olmasın diye. Bu güne kadar yazılarımi telefondan internete bağlanarak girdim evde internet olmaması sonucu değiştirmedi… :)
Yine anılara daldım bu gece… Anılarım farklı düşüncelere götürdü… Aldım telefonu elime… Lisede sınıfta kaldım… Bu sınıf tekrarının ayrıntılarını başka bir yazımda tekrar paylaşacağım. Inat ettim ikinci yılımda da olsa üniversiteyi kazandım. Sevmediğim bir bölümdü ama olsun öğretmenliği seviyordum…
3.sınıfta Fen lab1 (Fen Bilgisi Öğretmenleri bilirler) dersini aldık. Bölümümü sevmeye başladığımi farkettim o gün o derste sınıfın karşısında deney yapınca ve hocamizin diğer hocalardan farklı davranmasıyla… Ikinci dönem fen lab2 dersini aldık… Işbirlikli çalışma zamanında ögretilmedigi için mi yoksa yanlış bir grupla bu dersin ödevlerini yapmaya çalıştığım için mi bilmiyorum bu dersten kaldım… 4.sınıfın sonuna kadar pişman oldum bu dersi bıraktığım için… 4.sınıfta tekrar aldığımda başka hoca geldi dersimize… Bambaşka yöntem teknik uyguladı… Sevmeye başladığım bölümümden nefret eder hale geldim. Yine geçemedim… Geçemesemde çok şey öğrendim bu derste… En çokta yapılan kimyasal deneylerden… Maddelerin miktarını ısısını sıcaklığını öyle bir ayarlamak gerekiyor ki yoksa deney başarısız oluyor yani beklenmedik durumlar ortaya çıkıyor…
Hayata bakış açımda değişti bu dersten sonra. Kendi hayatımı, etrafımdaki insanlarla ilişkilerimi deneye benzettim. Lab.daki deneylerden farkı sadece bir kere yapma şansım var… Hayatıma şu maddeyi ekleyim bu madde gereksiz çıkarayim şu sıcaklılıga getirsem daha iyi olur şu kadar ısı versem sonucuna ulaşacağım derken bambaşka sonuçlarla karşılaştım… Beklenmedik yerde beklenmedik sonuçlar… Güzel olanı da var istenmeyeni de… En son yaptığım büyük deney zor olsada çok güzel sonuçlar ortaya çıktı… :)
Şimdi beni bırakan hocalarıma, grupta beni satan arkadaşlarıma, ödevleri kale almayıp üzerime atan ve beni strese sokan arkadaşımada canı gönülden teşekkür ediyorum… :) Hayatımın dönüm noktasını yaşamama vesile oldunuz… Sizlerinde güzel bir hayat yaşamanızı tüm samimiyetimle diliyorum… :)

Bir Cevap Yazın

